AzadAndish.ir :. خاطرات جديد چه گوارا در کوبا منتشر شد

   English  
صفحه اصلی | آرشیو | پیوندها | خبرنامه | ارسال مطلب | تماس با ما سه شنبه 04 اردیبهشت 1403،April 23 ,2024
ناشران کتاب مي گويند گوارا که به عنوان يک دکتر فعاليت مي‌کرد، دست خط بسيار وحشتناکي داشت و همين وقت زيادي از آنها گرفت تا بتوانند درست مطالب را بخوانند.
کد خبر : 610 تاریخ انتشار : 12:48 - 27 خرداد 1390 تعداد بازدید : 6587

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران به نقل از ديلي ميل، اين کتاب که به قلم ارنستو چه گوارا مبارز و يار کاسترو نوشته شده در برگيرنده خاطرات روزانه 3 سال جنگ چريکي که نتيجه آن به قدرت رسيدن فيدل کاسترو و سقوط باتيستا بود، است.
 
اين خاطرات که تا پيش از اين منتشر نشده بود، و چه گوارا آنها را در جريان مبارزه براي به قدرت رساندن فيدل کاسترو تا سال 1959 
مي نوشت، در کوبا منتشر شده است. 

«روزنوشت‌هاي يک رزمنده» بيان کننده تجربيات چه گوارا پس از ورود او به کوبا در تاريخ 2 دسامبر 1956 تا دقيقا پيش از پيروزي در اول ژانويه 1959 است. آليدا مارچ بيوه چه گوارا مي گويد هدف از انتشار اين خاطرات «نشان دادن کار او، افکار او، زندگي او است تا مردم کوبا و همه جهان بدانند او به چيزي آسيب نرسانده است». 

اين کتاب که ديروز (سه شنبه) در هاوانا رونمايي شده، در هشتادو سومين سالگرد تولد اين انقلابي آرژانتيني منتشر شده است. در اين کتاب مستنداتي از 3 سال جنگ چريکي ارايه شده که روشنگر احساسات گوارا از کوبا، فرهنگ آن، هويت و مسايل سياسي آن است. 

ناشران کتاب مي گويند گوارا که به عنوان يک دکتر فعاليت مي‌کرد، دست خط بسيار وحشتناکي داشت و همين وقت زيادي از آنها گرفت تا بتوانند درست مطالب را بخوانند. اين کتاب توسط مرکز مطالعات چه گوارا که توسط بيوه او اداره مي‌شود، ويرايش شده و انتشارات استراليايي اوشن پرس/ اوشن سور اين کتاب را به بازار فرستاده است. 

در جريان مبارزه در کوه‌هاي سيرامانسترا، گوارا نخستين عضو گروهي بود که به وسيله کاسترو به رده بالاي جنگاوري گمارده شد و پس از سقوط باتيستا ، او در مقام وزير صنايع در بانک مرکزي به کار مشغول شد. 

در سال 1965، او کوبا را ترک کرد تا با حدود 100 سرباز شروع به انقلاب در جايي بکند که اکنون کنگو است و آن زمان زير سلطه بلژيک بود. اما او در اين مبارزه شکست خورد و به کوبا بازگشت تا تدارک حمله به بوليوي را فراهم کند. اما او در سال 1967 در بوليوي دستگير و کشته شد. 

چه گوارا ديگر نوشته هايي هم دارد که در گذشته منتشر و با استقبال روبه رو شده است. او يک کتاب در سال 1960 درباره جنگ چريکي نوشت و در کتابي ديگر به مبارزات سيرامانسترا پرداخت که با عنوان «بخش‌هاي جنگ انقلابي کوبا» در سال 1963 منتشر شد. 

خاطرات روزنوشت جنگ چريکي شکست حورده او در بوليوي وقتي در سال 1968 منتشر شد فروش خوبي داشت و بارها به دست چاپ سپرده شد. «خاطرات موتوسيکلت» نيز خاطرات جاده‌اي او در کشورهاي آمريکاي لاتين و مربوط به زماني است که او فقط 23 سال داشت. اين کتاب با اقتباس سينمايي که از آن شد با اقبال زيادي روبه رو شد.


برچسب:
پیوند مطلب: http://www.azadandish.ir/article.asp?id=610&cat=1


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   

انتقاد از تقلب برخی ناشران

چرا ناشران مسولیت سانسور را قبول نمی کنند؟

دخالت غیرمتخصص‌ها، طرح جلد را به ابتذال می‌کشاند

چه کسانی به‌ دنبال تاسیس خانه سینمای 2 هستند؟!

کاخ گلستان جهانی شد

چرا کتابفروشی‌ها در مملکت ما در پی هم تعطیل می‌شوند؟

دولت نمی‌تواند لطیفه از چین وارد کند!

53 سال پس از درگذشت خالق «بیگانه»

نگاهی به ممیزی کتاب و چالش‌هایش

یوسا از اهمیت ادبیات می‌گوید

از فيگارو تا جستجو براي زمان از دست رفته

چهار ماه است که مرحوم شده‌ام!

شعر سرودن اضطراب را از بین می‌برد‎

یک نویسنده متن‌های عزا و عروسی را کتاب کرد

سخت‌ترین آثار فرانسوی زبان که نمی‌توان خواند کدام‌ها هستند؟

کتابخانه چخوف طرفدار جمع می کند

13 نکته طلایی از زبان غولهای ادبی در مورد نوشتن

به مناسبت سالروز قتل ميرزاده عشقي

محمد اصفهاني: خودم را خواننده نمي‌دانم!

وقتي کتاب محتوا ندارد شکايت از حق تاليف بي معناست

صفحه اصلی :: آرشیو :: جستجوی پیشرفته :: پیوندها :: تماس با ما :: تبلیغات :: درباره ما  
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
Copyright© 2008 Azadandish.ir. All rights reserved, Info@Azadandish.ir
تعداد كل آمار بازديدكنندگان: 2403061، تعداد بازديد امروز : 411