AzadAndish.ir :. پيدا شدن انجيلي به زبان مادري حضرت مسيح(ع) در آنکارا

   English  
صفحه اصلی | آرشیو | پیوندها | خبرنامه | ارسال مطلب | تماس با ما شنبه 01 اردیبهشت 1403،April 20 ,2024
اثري که ادعا مي شود قدمتي 1500 ساله دارد و به خط و زبان آرامي نوشته شده ،مشتمل بر 32 صفحه و روي پوست گوزن سياه و با طلاي سياه و سفيد نوشته شده است.
کد خبر : 654 تاریخ انتشار : 12:53 - 12 اسفند 1390 تعداد بازدید : 9360

اثري که ادعا مي شود قدمتي 1500 ساله دارد و به خط و زبان آرامي نوشته شده ،مشتمل بر 32 صفحه و روي پوست گوزن سياه و با طلاي سياه و سفيد نوشته شده است. جلد اين کتاب چوبي و با چرم تذهيب کاري شده است در حاشيه بعضي از صفحات اين اثر، صليب هاي درخشان به چشم مي خورند. اين اثر ظاهراً به خط و زبان آرامي نوشته شده است.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، به نقل از آژانس آناتولي، محمد يوجل کومانداش، مدير موزه مردم شناسي آنکارا با ذکر اين مطلب افزود: من متخصص خط آرامي نيستم اما پيش تر آثاري را که به خط آرامي بوده از نزديک ديده ام. البته اين احتمال وجود دارد که اين انجيل همان انجيل برنابا باشد که موضوع حرف و حديث هاي بسياري شده است.در عين حال، احتمال جعلي بودن آن هم دور از ذهن نيست و از اين رو بايد منتظر بررسي هاي متخصصان وزارت فرهنگ و توريسم ماند.

از شام آخر تا صليب

در حاشيه هاي اين انجيل، سمبول ها و تصاوير متنوعي به چشم مي خورند؛ نوشته هاي انجيل تنها بر يک روي صفحات نوشته شده و صفحات پشتي آن خالي رها شده اند.

در اين اثر، يک تصوير از« شام آخر » که براي جهان مسيحيت از اهميت ويژه اي برخوردار است ديده مي شود. تصويري نيز از يک صليب در اين اثر به چشم مي خورد که در کنار آن، تصوير صليبي ديگر که به احتمال براي يک سرباز رومي آماده شده، ديده مي شود. همچنين نماد خورشيد (نماد ميترائيست ها) در اين اثر وجود دارد. در يکي ديگر از تصاوير ، تصوير يک غار و صخره اي عظيم ديده مي شود.

به گفته مدير موزه مردم شناسي آنکارا در آينده نزديک اين انجيل 1500 ساله براي بررسي هاي بيشتر به خارج از ترکيه انتقال داده خواهد شد و آزمايش هاي لازم روي آن صورت خواهد گرفت. به علت اهميت اين اثر، از تمامي محافظان آن عکس تمام قد گرفته شده است.
ارطغرول گوناي، وزير فرهنگ و توريسم ترکيه اعلام کرده است که اين اثر تاريخي تحت مراقبت ويژه و شديد قرار دارد.

آيا اين انجيل برناباست؟

ادعا شده که انجيل برنابا که استناد به آن از طرف کليساي رومي در طول بيش از 1600 سال گذشته ممنوع اعلام شده، متعلق به يکي از شاگردان حضرت عيسي (ع) با نام اصلي « يوسف » است. در انجيل برنابا اعتقاد به تثليث و جنبه الوهيت حضرت مسيح (ع) رد شده است . ديگر اين که در اين انجيل آمده، حضرت ابراهيم(ع)، اسماعيل(ع) را براي قرباني کردن برگزيده بود و نه اسحاق را (آن طور که عامه مسيحيان اعتقاد دارند).

ممنوعيت و طرد انجيل برنابا به سال 325 ميلادي يعني « نشست نيقيه » (نيکومدياي فعلي در غرب ترکيه) باز مي گردد. به ادعاي برخي مورخان، در اين نشست تاريخي، اعتقاد به تثليث رسميت يافت و از ميان 300 انجيل موجود فقط چهار انجيل که به تثليث اعتقاد داشتند انتخاب و بقيه انجيل ها امحا شدند. ادعا مي شود که انجيل برنابا هم جزو اين انجيل هاي امحا شده بوده است؛ ادعايي که هيچ گاه اثبات نشده است.
 
امروزه قديمي ترين انجيل برناباي موجود متعلق به سال 1709 است که توسط کريمر سخنگوي پادشاه پروس، به زبان ايتاليايي کتابت شده است.

از ويژگي هاي اين انجيل، نوشته شدن آن به زبان مادري حضرت عيسي (ع) يعني آرامي است ( هرچند خود کلمه انجيل واژه اي يوناني و به معني مژده است) اين اثر از سوي واتيکان به عنوان اثري Apoktif اعلام شده است ( اثري که وجودش مورد قبول است اما محتويات آن  مورد قبول نيست).
 

برچسب:
پیوند مطلب: http://www.azadandish.ir/article.asp?id=654&cat=61


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   

انتقاد از تقلب برخی ناشران

چرا ناشران مسولیت سانسور را قبول نمی کنند؟

دخالت غیرمتخصص‌ها، طرح جلد را به ابتذال می‌کشاند

چه کسانی به‌ دنبال تاسیس خانه سینمای 2 هستند؟!

کاخ گلستان جهانی شد

چرا کتابفروشی‌ها در مملکت ما در پی هم تعطیل می‌شوند؟

دولت نمی‌تواند لطیفه از چین وارد کند!

53 سال پس از درگذشت خالق «بیگانه»

نگاهی به ممیزی کتاب و چالش‌هایش

یوسا از اهمیت ادبیات می‌گوید

از فيگارو تا جستجو براي زمان از دست رفته

چهار ماه است که مرحوم شده‌ام!

شعر سرودن اضطراب را از بین می‌برد‎

یک نویسنده متن‌های عزا و عروسی را کتاب کرد

سخت‌ترین آثار فرانسوی زبان که نمی‌توان خواند کدام‌ها هستند؟

کتابخانه چخوف طرفدار جمع می کند

13 نکته طلایی از زبان غولهای ادبی در مورد نوشتن

به مناسبت سالروز قتل ميرزاده عشقي

محمد اصفهاني: خودم را خواننده نمي‌دانم!

وقتي کتاب محتوا ندارد شکايت از حق تاليف بي معناست

صفحه اصلی :: آرشیو :: جستجوی پیشرفته :: پیوندها :: تماس با ما :: تبلیغات :: درباره ما  
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
Copyright© 2008 Azadandish.ir. All rights reserved, Info@Azadandish.ir
تعداد كل آمار بازديدكنندگان: 2402058، تعداد بازديد امروز : 120